9/10/2015

Earth is simply the world's biggest theme park and everyone you know is there. Enjoy it.

Druhý týden v září a já se pořád ve vzpomínkách vrácím ke svému létu. Pravděpodobně už poslední článek o mém au-pair zážitku. Tentokrát throwback - zhrnutí, co bych vylepšila a zda se finančně vyplatí jako au-pair jezdit.
  • Naučila jsem se mluvit o penězích. Pokud jsem nedostala zaplaceno za daný týden, potřebovala jsem se připomenout. Je to výborný trénink, pokud vám na toto téma mluvit nejde, jako mně.
  • Poznáte cizí kulturu s první ruky. Žijete v rodině, která má jiné zvyky a každý den máte možnost to poznat.
  • Rozhodla jsem se cestovat, poznala jsem tak Francii i z pohledu Francouze, ne jen jako turista.
  • Dostala jsem spoustu typů na víno, sýry, restaurace, hrady...
  • V obou jazycích jsem zaznamenala obrovský pokrok. Během dvou měsíců jsem si myslela, že se tolik nezmění, ale ve srovnání s minulým školním rokem, jsem se posunula hodně.
  • Děti na mě měly kladný vliv, ujistila jsem se v péči o ně a našla jistotu ve věcech, které jsem neznala.
  • Anežka si se mnou mohla užít dovolenou jen za cenu letenky.
  • Nemáte soukromí. Sice jsem bydlela v pokoji sama, ale to neznamená, že dítě občas nepřišlo zkontrolovat, zda jsem neodjela.
  • Měla jsem ve smlouvě volný pátek-neděle. Ve skutečnosti jsem měla volnou jen sobotu a neděli. Musela jsem si hlídat a upozorňovat, že o víkendu mám volno. 
  • Občas hlídání dětí je účinnou antikoncepcí.
  • Celkem jsem napracovala o 200 hodin více.
  • Nikdo vás nepřipraví na první dva týdny. Cítila jsem se sama a myslela, že ani za nic nezvládnu dva měsíce v cizí zemi s cizími lidmi.
  • Odpadkový koš v pokoji je nutnost.
  • Ručník ani druhé povlečení mi nikdo nenabídl.
  • Poslední den bych oslavila společnou večeří.
  • Příště si určitě pohlídám hodiny, které mám ve smlouvě. Přesčas si nechám zaplatit
  • Jako au-pair jsem dostávala 80 Euro týdně. Letenka mě vyšla na 7 500,- + poplatek agentuře 4 400,-. Kdybych necestovala a nechtěla si prohlídnout Francii, tedy celou dobu seděla na zadku doma a čekala, až poletím domů, nekupovala dárky ani suvenýry, finančně by se mi to vyplatilo. Pokud však chcete něco vidět nebo něco přivést domů, je lepší mít s sebou pár Euro navíc.
  • Žít ve Francii je několikanásobně dražší než žít v ČR. Jejich minimální mzda je kolem 27 000,-. Bageta stojí 60,-, jogurt koupíte za 120,-.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.
i am a survivor © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.